mandag 12. mai 2008


Før du vet ordet av det

vet du hva skuffen

nederst på stekovnen

er til.

Gradvis og uten at du

merker det - spiller du ikke

platene dine, selv når

du er alene

Og festene du holder

er av den typen som

ikke etterlater merker

på stuebordet

plutselig er kopper og tallerkener

tolv og tolv

og alle du kjenner

to og to



Du kan navnet på

fotball spillere, import øl

og biler som kjører fort

Du er flinkere til å lytte

til alle andre

enn deg selv.

Du vet at tiden går

for du har et sett

gardiner for hver

sesong på året.



Men - du husker ikke sist

du gikk barbent

med sommeren mellom

tærne

og du glemmer å drømme

når du ikke sover



Har vært der...

Jeg har danset - danset

til rytmen av et annet hjerte

funnet noe - og mistet

meg selv

Men, ikke igjen - ihvertfall

ikke på veldig lenge

for det kommer

til et punkt

Da en av oss må dra

eller bli

eller velge

men jeg

Vil ikke temmes

Vil ikke temmes

Vil ikke temmes


3 kommentarer:

Unknown sa...

Det ville vel være dumt å temme deg. Dette blir en fin blogg Hege

John Ludvigsen sa...

Og du skriver flott!!!
Og bildene da, slett ikke ille, nesten rett og slett veldig bra!
:-)
Bokmerket er laget og jeg gleder meg til neste gang det kommer noe her.

Liv Ofsdal sa...

Hei Hege!

Artig at nok en slektsinteressert blogger fra Holmestrand er på banen!

Treffer deg vel på noen DISmøter utover kanskje ;)